ONZE WERKWIJZE

STAP 1:

Het opmaken van het asbestattest begint in eerste instantie met de overeenkomst tussen de eigenaar of zijn gevolmachtigde en de asbestdeskundige inventarisatie aan de hand van het OVAM opdrachtformulier.

STAP 2:

Aan de hand van enkele specifieke vragen en documenten zoals bouwplannen, lastenboeken, meetstaten, ...omtrent uw woning wordt het vooronderzoek uitgevoerd.

Deze documenten zijn noodzakelijk voor het vlotte verloop van het plaatsbezoek.

STAP 3:

Na het uitvoeren van het vooronderzoek wordt er een afspraak ingepland om uw woning te komen onderzoeken.

Hierbij kunnen, indien nodig, stalen afgenomen worden van de asbestverdachte materialen.

STAP 4:

De afgenomen stalen worden geanalyseerd door een erkend asbestlabo.

STAP 5:

Na de analyse door het asbestlabo kan alle info ingevoerd worden in de database van OVAM.

STAP 6:

Het attest wordt gefinaliseerd. Na betaling van de factuur wordt het asbestattest per mail bezorgd aan de opdrachtgever.